Hopp til innhold
Forside / Du og diagnosen / Hjemmetrening
Støtt oss

Hjemmetrening

Trening er ekstra viktig i den perioden vi er i nå og her har vi laget mange spennende, friske og nye treningsvideoer du kan bruke når det passer deg.

Trening er morsomt,  givende og spesielt viktig for oss med muskel og skjelettplager. Men det er ikke alltid like lett å gjennomføre en treningsøkt når du må trene alene – som vi alle må i disse tider. Her vil du finne ulike måter å trene hele kroppen på og vi kan tilby både styrke, kondisjonstrening, utholdenhet og andre aktiviteter.

Du kan gjennomføre treningsøkten akkurat hvor, når og hvordan du vil. Målet er at du skal være aktiv hver dag, tilpasset ditt nivå.

Vi ønsker med dette å inspirere deg til å være så aktiv du klarer uten å overdrive. Husk at aktivitet er gøy og at det gjør deg så godt!

Og bare vent så skal du se at både kroppen og sinnet blir lettere og gladere.
Husk å begynn rolig, vær tålmodig og ta en økt av gangen. Hvis du får økte smerter/hevelser eller lignende, kan det være et tegn på at du har gått ut litt for hardt.

Vi har laget mange treningsvideoer du kan se og trene til.

LOCKDOWN

Når Covid-19 brøt ut for første gang og det var lockdown i Norge, utviklet vi et hjemmetreningsprogram for at du der hjemme skulle få eller ha mulighet til å være aktiv og trene. Vi la ut en video per dag i en periode over 5 uker, og det resulterte i mye gøy og spennende trening for hele kroppen. Her finner du en oversikt over denne treningen. Vi har laget videoer for deg som ønsker å trene ute eller inne. Vi anbefaler deg å lese (les dette før du begynner) før du begir deg ut på treningen. Ved å trykke på øktene markert i rødt nedenfor, får du opp en video med treningen. Husk å tilpasse nivå, ha gode sko, vann og annet utstyr du kan tenke deg å få bruk for under økten.