Hopp til innhold
Forside / Du og diagnosen / Hjemmetrening / Her finner du treningen tilpasset UTE
Støtt oss

Her finner du treningen tilpasset UTE

Her finner du en oversikt over mange ulike økter du kan utføre ute (mulig å utføre noen inne også). Alle øktene er tilpasset deg med revmatisk sykdom eller muskel og skjelettplager.

Lure regnet – fullt trøkk under paviljongen  (Styrke og utholdenhet for hele kroppen)

Økten er for deg som også ønsker å trene ute i hagen, skogen eller på parkerings-plassen. Oppvarming og mobilisering på grusbane og under paviljong – 2 x tabata med mye benfokus, og litt overkropp.

Intensitet: Moderat til høy og har en varighet på 20 minutter. Økten er forbeholdt ute.

Helkroppsøkt i treningspark  

Oppvarming og mobilisering av hofte, skuldre, kne, ankler på plenen, og en 2 x med tabata på balansebom, samt over og under apparat. Styrke, utholdenhet for hele kroppen + balansetrening.

Intensitet: Moderat til høy og har en varighet på 21 minutter.

Hageredskapenes hevn  

Starter med oppvarming og mobilisering hofte, skuldre, kne, ankler og går videre med 3 x tabata med hagemøbler. Øvelsene utføres med stigende og varierende vanskelighetsgrad underveis i økta. Bevegelighet, styrke og utholdenhet for hele kroppen, og spesielt lår og sete.

Intensitet: Moderat til høy og har en varighet på 21 minutter. Du trenger en sittebenk, spisebord og sammenleggbar hagestol.

Ilabekken innbytterpuls (ta med tau!)

Oppvarming, tøying og mobilisering på vei opp langs Ilabekken – 4 min med bakkeintervaller i kort bakke + 1 tabata for overkropp med tau (styrke). Utholdenhet + styrke armer.

Intensitet: Moderat til høy og har en varighet på 19 minutter. Du trenger å ta med et tau. Se video dersom du er usikker på hva slags tau før du går ut.

Flatt ut på terrassen (I liggende posisjon)

Mobilisering av hofte og skuldre på matte. 2 runder med styrke-tabata for hele kroppen liggende på matte. Bevegelighet og styrke for hele kroppen i liggende posisjon.

Intensitet: Moderat til høy og har en varighet på 22 minutter. Du trenger en matte.

Granåsen trappefest  (Trening av hele kroppen)

Oppvarming på vei opp små trapper – mobilisering hofte og overkropp i hoppanlegget – 2 x tabata i trapp, tribune og telemaster i hoppanlegget. Bevegelighet, styrke og utholdenhet for hele kroppen.

Intensitet: Moderat til høy og har en varighet på 20 minutter. Du trenger ingen utstyr utover det du selv trenger til hjelp/støtte.

Granåsen tribunebonanza

Oppvarming ben og skuldre i slak bakke – mobilisering hofte og overkropp i tribuneanlegget – 2 x tabata overkropp og kjerne i tribuneanlegg. Bevegelighet, styrke og utholdenhet for hele kroppen – mest overkropp.

Intensitet: Moderat til høy og har en varighet på 21 minutter. Her må du finne en tribune eller trapper av noe slag.

Hageredskapenes vårsprett

Oppvarming og mobilisering på plena, delvis med bruk av rake og spade – 2 x tabata med rake og spade i vill utfoldelse. Bevegelighet, styrke og utholdenhet for hele kroppen.

Intensitet: Moderat til høy og har en varighet på 22 minutter. her trenger du enkelte hageredskaper (rake, kost mm).