Hopp til innhold
Forside / Du og diagnosen / Treningsprogram for utholdenhetstrening
Støtt oss

Treningsprogram for utholdenhetstrening

Her kan du finne deg en treningsøkt!

Dette er en verktøykasse for deg som ønsker å være i aktivitet og trene. Her kan du finne et treningsnivå som passer best for deg, og mange andre ulike nivåer du kan prøve deg på.

  • Intervalltrening

    Husk at for hver økt er det også lagt opp til ulike nivåer. Nivåer fra nybegynner til supermosjonist. Det finnes også metoder for deg som ikke kan gå/jogge.

    Du kan også prøve deg på ulike intervall økter. Under følger det økter som er delt opp ut ifra utgangspunkt.

  • Langkjøring

    Husk at for hver økt er det også lagt opp til ulike nivåer. Nivåer fra nybegynner til supermosjonist. Det finnes også metoder for deg som ikke kan gå/jogge.

    Du kan prøve deg på forskjellige langkjøringer. Under følger det økter som er delt opp ut ifra utgangspunkt og ønsket aktivitet.

    Husk at du kan

    *gjøre disse øktene med aktiviteter du liker (tilpasset)

    *ta screenshot (skjermdump) av øktene slik at du kan ta de med hvor du vil

  • Hurtig langkjøring

    Du kan prøve deg på forskjellige langkjøringer. Under følger det økter som er delt opp ut ifra utgangspunkt og ønsket aktivitet.

    Husk at du kan

    *gjøre disse øktene med aktiviteter du liker (tilpasset)

    *ta screenshot (skjermdump) av øktene slik at du kan ta de med hvor du vil

  • Naturlig intervalltrening

    Naturlig intervall er når du bruker naturens terreng til å bestemme intensiteten. Dersom du for eksempel løper en tur i skogen, kan du løpe litt ekstra raskt opp en liten bakke, ta det ekstra rolig nedover eller ha små drag i en lang motbakke. Her er det kun fantasien som setter grenser for din personlige naturlige intervall.

Fant du det du lette etter?

1 0