Hopp til innhold
Forside / Ditt lokallag / Viken Vest / Vel gjennomført stavgangskurs
Støtt oss

Vel gjennomført stavgangskurs


Skrevet av: Ringerike og Hole / Publisert: 29.06.2021 / Oppdatert: 29.06.2021


Vel gjennomført stavgangskurs

 

Stavgangskurs

 

Vi hadde oppstart 22,4, det var 8 påmeldte, denne gangen ble det publisert på hjemmesiden vår. Facebook, Instagram og det skjer i Ringerikes blad. Samt at medlemmene i styret publiserte på sine private sider. Vi må tror at den lave deltakelsen skyldes korona og forskjellige regler kommunene imellom, men vi startet med friskt mot. All trening foregår utendørs.

Tore Gullen og Ruth Sørum var instruktører. (Easy-life instruktører)

22/4, Denne gang startet vi med å gjenoppfriske prinsippene for stavgang og noe teori om forskjellige utfordringer ved revmatiske lidelser/smerter og bevegelighet.

29/4, Teknisk stavgang. Vi ble enige om at vi neste gang legger inn noe styrketrening for kjernemuskulatur, det er ivrige samtaler underveis om forskjellige helseutfordringer og Tore og Ruth har masse kunnskap og deler villig.

6/5, Stavgang med innlagte intervaller, det ble lagt stor vekt på individuell trening og at vi må kjenne etter hva som er godt for den enkelte, vi hadde en meget gor styrke økt etter stavgang, det ble   brukt stropper og egen kropp som vekt, igjen ble egen form og styrke vektlagt, ikke mer enn at det skal kjennes godt også etter trening.

20/5 Stavgang, denne dag hadde værgudene ikke tenkt mye på oss, det høljet ned, vi avventet en stund og det lettet slik at vi kunne starte, det ble litt utfordrende å gå da det var mye vann, men instruktør var flink til å finne stier som ikke var for oversvømt, litt intervall og noen lange motbakker. Det ble bestemt at vi skulle bruke litt mer tid annenhver gang på staver og styrke, men stavgang hver gang.

Her ser vi instruktør Ruth Sørum som følger med på at riktig teknikk blir brukt 😊

 

 

 

27/5, Teori (Osteoporose) og praktisk trening, intervall på ulike nivåer. Vi har annonsert i ulike medier for å nå ut til flere.

 

3/6

Ruth Sørum vår instruktør er en enorm inspirasjon og har mye kunnskap om kosthold/trening og påvirkning av sykdom, dette er utrolig bra for oss som deltar. Blir motivert for å delta selv om dagen ikke er helt bra.

Ivrige deltakere venter på å starte 😊

10/6

Denne dagen startet med en oppvarmingstur med staver og vi fikk noen intervaller i motbakke for de som følte for det, så hadde vi styrke øvelser med stropper( kjernemuskulatur) alle sa at det er godt å få trent rygg, armer, lår og med en god uttøying etterpå.

17/6

Deltakerne hadde en samling i forkant av trening hvor vi ble enige om at vi tar en økt til før vi tar ferie(siste økt neste uke), Vi ble enige om å møtes uformelt for en trening på samme dager, men til en annen tid.

Dagens trening var god, Ruth er flink til å motivere og det er også godt at deltakerne deler av erfaringen de har med gode og dårlige dager, mye motivasjon i å finne ut at ingen dager er like, men at det kommer bedre dager og det er viktig å bare komme seg ut, mye trening i å nå postkassen som noen sa.

 

Noen deltakere som er klare for en siste økt før sommerferie.

 

24/6

Nok en flott treningsøkt og flere som merker fremgang på form og økt livskvalitet, det gjør godt å komme seg ut. Påminnelse om aktivitet torsdager kl 18 for de som ønsker.

 

 

Takker Easy-life v/ Ruth Sørum og Tore Gullen for motiverende trening, vi vurderer å bruke dem på våre tema kvelder.

 

Leder

RHRF

Per Runar Jansen