Hopp til innhold
Støtt oss

Årsmøte 2017 i NRF Nordland Fylkeslag

Skrevet av: Nordland / Publisert: 28.03.2017 / Oppdatert: 02.09.2019

Fredag 24 mars til søndag 26 mars gjennomførte vi årsmøtekurs og årsmøte på Radisson Blu Hotell i Bodø.

På grunn av sykdom måtte vi avlyse kursdelen som var planlagt på fredag ettermiddag, men vi hadde en trivelig middag med våre deltagere  på fredagskvelden. En fin start på helgen! 🙂

Lørdagsmorgen startet vi med et foredrag av sosionomen fra Nordlandssykehuset Bente Fridjofsen, om rettigheter for oss som er revmatikere. Her fikk vi nyttig informasjon om generelle rettigheter, tilrettelegging, jobb, skole og mye mer. I tillegg fikk vi vite mer om skatt, bolig, grunnstønad og transport.  Kjempefin engasjement blant kursdeltagere! Mange kom med spørsmål og innspill. Bente hadde så mye mer hun ønsket å fortelle oss, men tiden strakk ikke til. Vi takker henne for foredraget og håper vi får invitere henne igjen. 🙂

Vi fortsette med et foredrag av  Sigurd Sivertsen, som er fysioterapeut på Nordlandssykehuset og som har spesialisert seg i revmatisme. Han snakket om levevaner, fysisk aktivitet og mestring. Noe som er viktig å huske her er ordet regelmessighet. Regelmessig fysisk aktivitet gir mestring! Han snakket om effekten av kondisjonstrening for både hjerte og ledd. Viktig å ta med seg! Sigurd avsluttet med en fin demonstrasjon av Tai Chi, etter å ha gitt deltagere en kort innføring i dette. Spennende! Vi takker Sigurd for et  informativ og inspirerende foredrag. 🙂

Vi avsluttet kursdelen med innlegg fra Sigrun Hol Djupvik om middelhavskost, Marleen Rones om energigiverne og Marianne P. Brekke om sykt aktiv. Også her fikk deltagere både informasjon og inspirasjon!

Etter en god lunsj kom vi i gang med årsmøtet. Årets dirigent var Kjerstin Fjellstad, som gjorde en strålende jobb ! Styret hadde en god årsberetning å vise frem, som gjenspeiler aktivitetsnivået vi har i Nordland Fylkeslag. Lørdagen ble avsluttet med årsmøtemiddag, delvis i sparsom belysning, dersom det var Earth Hour. Så koselig! Søndagen fikk vi avsluttet vårt årsmøte, med nytt styre på plass.

Helt til slutt fikk våre deltagere et foredrag av Kjerstin Fjellstad om det viktige arbeidet vi gjør som tillitsvalgt  i NRF  og  nyttig informasjon av Wenche Pedersen om apotek på nett og Vipps. I tillegg informerte vi om  hjemmesiden, fylkessekretær og alt annet de ville vite. Vi takker alle delegater, gjester og foredragsholdere som gjorde vårt årsmøte til et fint møte. 🙂